Home news Queen's bra firm loses royal warrant after memoir

Queen's bra firm loses royal warrant after memoir


Rigby & Peller, the company which supplied lingerie to the Queen, has lost its royal warrant following a book by its director revealing details of her work.

June Kenton told a newspaper she was “very sad” about the decision, which follows the release of Storm in a D Cup in March last year.

It is not clear whether the two events are linked.
Rigby & Peller, which had held the royal warrant since 1960, said it was “deeply saddened” to confirm it had been cancelled.
Mrs Kenton was a regular visitor to Buckingham Palace, serving members of the Royal Family including the Queen, the Queen Mother and Princess Margaret.

Image: Rigby & Peller served the Queen and other members of the Royal Family
Her autobiography provided some detail about her working relationship with them.
Mrs Kenton, 82, told the Daily Telegraph: “It is very sad for me that they didn’t like it and I’m finding that very difficult to accept. It’s horrible and a real shock.
“I never thought when I wrote the book that it would upset anyone.”

She added that the book “doesn’t contain anything naughty” and that there would have been a “gaping hole” in the memoir if she had not mentioned that she had worked for the Queen.
Mrs Kenton’s daughter Jill Kenton told The Times: “She is devastated. The book was not a kiss-and-tell. It was a kind, gentle memoir. She is not disloyal.”
Rigby & Peller said in a statement: “The Royal Household Warrants Committee has decided to cancel the royal warrant granted to Rigby & Peller and Mrs June Kenton.
“Rigby & Peller is deeply saddened by this decision and is not able to elaborate further on the cancellation out of respect for Her Majesty the Queen and the Royal Warrant Holders Association.
“However, the company will continue to provide an exemplary and discreet service to its clients.”

More from Royal Family

Buckingham Palace said it did not “comment on individual companies”.
Mrs Kenton bought Rigby & Peller with her husband in 1982 for £20,000 before selling a majority stake in 2011 for £8m – although she remains on the board.

Source: SKY